Grote vangst bij controle opslagboxen op De Overmaat

Op vrijdag 22 mei is een grootschalige integrale controle uitgevoerd op garage- en opslagboxen op bedrijventerrein De Overmaat. Tijdens de controle zijn duizenden illegale vapes, tientallen sloffen illegale sigaretten, ongeveer 150 kilo vuurwerk en goederen voor hennepkwekerijen in beslag genomen.

De controle werd uitgevoerd door het Arnhemse interventieteam, bestaande uit gemeentelijke handhaving, de omgevingsdienst (ODGM), douane en politie. In totaal werden enkele honderden opslagunits gecontroleerd.

De controle maakt deel uit van de bredere aanpak tegen ondermijnende criminaliteit in Arnhem. Sinds begin 2025 voert de gemeente daarom periodiek gerichte controles uit.

Burgemeester Ahmed Marcouch benadrukt het belang van deze controles: “Garageboxen zijn niet bedoeld voor illegale handel en criminele praktijken. Met deze controles laten we zien dat we dit in Arnhem niet accepteren en dat we gezamenlijk blijven optreden tegen ondermijnende criminaliteit.”

Vermoed u dat er criminele activiteit plaatsvindt in of vanuit garageboxen? Meld het dan, ook als u twijfelt. Wat u als ondernemer ziet of hoort, kan het verschil maken. Melden kan bij de politie via 0900-8844 en bij Meld Misdaad Anoniem via 0800-7000.